קשיי קשב
- מתקשה לשמור על ריכוז בהרצאה או שיחה.
- מתקשה לעקוב אחר הוראות.
- מתקשה להיות מרוכז בקריאה, אלא אם כן החומר מעניין או קל.
- מרגיש שצריך לזוז כדי להקשיב.
- משתעמם בקלות.
- מוסח על ידי גירויים חיצוניים ופנימיים (קולות, מראות, תנועות של אחרים, מחשבות, תחושות בגוף).
- מתמקד יותר מדי בדבר אחד, על חשבון השאר (Hyper focus), מה שיוצר תחושת חוסר איזון.
- מתקשה לשים לב לפרטים או עושה טעויות הנובעות מחוסר תשומת לב.
- מרבה לחלום בהקיץ.
- זיכרון “חלול” בטווח המיידי.
אימפולסיביות
- מתקשה לקבל גבולות וכללים.
- מפריע כשאחרים מדברים.
- מתקשה לחכות לתורו, חסר סבלנות.
- קודם מדבר ורק אחר-כך חושב (ואחר-כך מתחרט).
- ממהר להשיב על שאלות עוד בטרם נשאלו במלואן.
היפראקטיביות
- תנועתי- גם כשיושב מנענע את רגליו וידיו.
- מתקשה לשבת בשקט ומעדיף להיות בתנועה.
- חסר שקט.
– מדבר הרבה ומבלי לעצור כדי להקשיב גם לאחרים.
קשיי התארגנות
- נמנע מפעילויות מורכבות או מסובכות.
- לוקח יותר מדי על עצמו, אך מתקשה לעמוד בהתחייבויותיו.
- מארגן את זמנו באופן לקוי, לרוב מאחר ומתקשה בהערכת זמן של פעילויות שונות.
- התמהמהות- קושי ב”התנעה”- להתחיל פעולות חדשות.
- דחיינות- דוחה דברים עד הרגע האחרון ואפילו יותר.
- מתקשה בקבלת החלטות, בהפרדה בין עיקר ותפל וקביעת סדר עדיפויות.
- מתקשה לעמוד בהבטחות.
- מתקשה בארגון חפצים/סביבה.
- מתקשה לתכנן בלי לדעת את כל הפרטים מראש.
קשיי למידה
- איטיות.
- אי דיוק בקריאה או בכתיבה.
- קשיים ב”שליפה”, ארגון במהלך כתיבה.
- טווח ריכוז קצר למשימות לימודיות.
- מתעייף מקריאה מקריאה.
- צריך לקרוא קטע מספר פעמים כדי “לקלוט” את מה שקראתי.
- פער בין פוטנציאל לבין הביצוע.
- חייב לעשות הפסקות רבות בזמן הלמידה.
קשיים רגשיים
- מצבי-רוח משתנים.
- מתקשה להעריך נכון את רגשותיהם של אחרים.
- נטייה להאשמה עצמית או האשמת אחרים.
- נטייה לדאוג יותר מדי.
- פרפקציוניזם.