מאפיינים שכיחים להפרעת קשב

‏קשיי קשב

  • מתקשה לשמור על ריכוז בהרצאה או שיחה.
  • מתקשה לעקוב אחר הוראות.
  • מתקשה להיות מרוכז בקריאה, אלא אם כן החומר מעניין או קל.
  • מרגיש שצריך לזוז כדי להקשיב.
  • משתעמם בקלות.
  • מוסח על ידי גירויים חיצוניים ופנימיים (קולות, מראות, תנועות של אחרים, מחשבות, תחושות בגוף).
  • מתמקד יותר מדי בדבר אחד, על חשבון השאר (Hyper focus), מה שיוצר תחושת חוסר איזון.
  • מתקשה לשים לב לפרטים או עושה טעויות הנובעות מחוסר תשומת לב.
  • מרבה לחלום בהקיץ.
  • זיכרון “חלול” בטווח המיידי.

 

אימפולסיביות

  • מתקשה לקבל גבולות וכללים.
  • מפריע כשאחרים מדברים.
  • מתקשה לחכות לתורו, חסר סבלנות.
  • קודם מדבר ורק אחר-כך חושב (ואחר-כך מתחרט).
  • ממהר להשיב על שאלות עוד בטרם נשאלו במלואן.

 

היפראקטיביות

  • תנועתי- גם כשיושב מנענע את רגליו וידיו.
  • מתקשה לשבת בשקט ומעדיף להיות בתנועה.
  • חסר שקט.

–     מדבר הרבה ומבלי לעצור כדי להקשיב גם לאחרים.

קשיי התארגנות

  • נמנע מפעילויות מורכבות או מסובכות.
  • לוקח יותר מדי על עצמו, אך מתקשה לעמוד בהתחייבויותיו.
  • מארגן את זמנו באופן לקוי, לרוב מאחר ומתקשה בהערכת זמן של פעילויות שונות.
  • התמהמהות- קושי ב”התנעה”- להתחיל פעולות חדשות.
  • דחיינות- דוחה דברים עד הרגע האחרון ואפילו יותר.
  • מתקשה בקבלת החלטות, בהפרדה בין עיקר ותפל וקביעת סדר עדיפויות.
  • מתקשה לעמוד בהבטחות.
  • מתקשה בארגון חפצים/סביבה.
  • מתקשה לתכנן בלי לדעת את כל הפרטים מראש.

 

קשיי למידה

  • איטיות.
  • אי דיוק בקריאה או בכתיבה.
  • קשיים ב”שליפה”, ארגון במהלך כתיבה.
  • טווח ריכוז קצר למשימות לימודיות.
  • מתעייף מקריאה מקריאה.
  • צריך לקרוא קטע מספר פעמים כדי “לקלוט” את מה שקראתי.
  • פער בין פוטנציאל לבין הביצוע.
  • חייב לעשות הפסקות רבות בזמן הלמידה.

קשיים רגשיים

  • מצבי-רוח משתנים.
  • מתקשה להעריך נכון את רגשותיהם של אחרים.
  • נטייה להאשמה עצמית או האשמת אחרים.
  • נטייה לדאוג יותר מדי.
  • פרפקציוניזם.
צרו קשר
מפת הגעה